Hopp och skutt


Vilken underbar dag, och vilken underbar häst!!!
Hon är så rutinerad och cool att jag nästan tappar hakan. Hon kände att jag var lite spänd när jag tog in henne för ombyte till transportkläder, så då blev hon också hejsan-hoppsan. Trots det gick hon på tranporten utan tvekan. Ingen av våra tidigare hästar har varit så behändig, både att lasta och köra. Väl framme var hon så cool, så cool. Och när jag började rida hade hon sån bra energi och bjudning.

Själva hoppningen då: byggde upp en fem&halva på långsidan och ett sockerbitshinder på diagonalen. Sen gjorde vi likadant som på vår första hoppträning. Travanridning, Smockan drog iväg efter hindren, jag stod i lätt sits och bromsade henne med en stor volt efter. Men till skillnad från andra gången bytte vi varv idag och hoppade åt andra hållet när hon lugnat ner sig. Då hade hon hela ridhuset att springa fort i men det gör inget eftersom hon lyssnar bra ändå. Det blev rätt många språng och jag kände att Smockan blivit lite mattare. Då avslutade vi med några språng på sockerbitarna, anridning i galopp. Hon hoppade av stort tre gånger av fem men det märktes inte av så mycket faktiskt för Smockan har sådan bra, rytmisk galopp. Sedan avslutade vi och for hem till stallet igen.

Nu är jag så himla sugen på att hoppa regelbundet! Kanske det blir en tävling i sommar också..?
Förhoppningsvis i ett par av dessa skönheter från De Niro som jag beställt. Gissa vilken färg det blev! ; )

Klassisk ridstövel Rose Cesare från De Niro Boot


Kommentarer
Postat av: Elin

Dödligt snygga stövlar! När kan man få se lite film på hästarna dina då? :)

2012-03-20 @ 20:39:31
URL: http://elinnordmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0