Smockelimock

Uteritt själva, det märktes att det var ett tag sen eftersom Smockan var så fjantig för allt. Höll nästan på att åka av också. När jag satt framför sadeln och hängde med armarna runt halsen på henne hann jag tänka "Vad hemskt om hon kommer lös". Tur nog stannade hon till så jag kunde sätta mig ordentligt och fortsätta. Jag blev grinigare för varje minsta lilla grej som hände, men hon fick sin motion och det blev en liten mysig galopp.

Sen fick Smockan sola prickarna sina, det gillade hon!

När man hälsar på sin häst och man får hästbajs på händerna behöver man mocka hagen. Väldigt jobbigt att skjuta på en skottkärra fylld med bara dynga i uppförsbacke så lämnade lite till imorgon (jippi..).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0