Isvind

Tråktråktråk! Kvällsträningen är inställd för att underlaget är som det är. Sen har det varit svinkallt och blåst isvindar hela dagen så det tar emot att gå ut. Men skrittade ut med Smockan ändå.

Det är verkligen ett minimum av ridvägar i nejden, så efter lite tänkande kom jag på att vi kunde gå på en uppskottad "väg" in i skogen. En gång tidigare har vi gått där men var som vanligt tvungna att vända efter en kort bit. Jag hade inte tänkt gå riktigt samma väg som sist, men gjorde det ändå och såg att en skogsmaskin kört längs en elledning. Så då följde vi hjulspåren på upptäcksfärd. Smockan hade problem, för hon kunde inte skritta lugnt och det var ju faktiskt i skogen så det var gropigt och dant. Men hon får en guldstjärna för att hon inte försökte vända om vid en läskig vattenpöl utan vadade ut i snön istället för att komma förbi. Hon är den första häst jag har haft som gjort så!

Glömde kolla hur länge jag var ute men frös så förbannat så det blev nog ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0