Duktig häst

Det blev en superhärlig utetur idag! Förbannade brunst som ska hindra Smockan för att vara så här fin hela tiden.

Red en ny väg idag vilket innebar att vi fick rida längs den trafikerade vägen en bit. En knapp halvkilometer bort kom det en bil i väldigt hög fart och sladdar järnet genom kurvan, då kände jag mig lite illa till mods när vi inte hade sällskap att luta oss mot. Föraren saktade ner farten förbi oss som tur var.

Hade i alla fall kollat på kartan och sett ut vilken väg vi skulle ta, men hittade den inte! Dock var det en skoter som kört på en skogsbilväg så red där, utforskade lite, lugn och trevlig galopp blev det på ett par ställen. Nu när jag ser på kartan igen så red jag ju rätt men det kopplar inte när man väl är där och det inte ser ut som man trott.

Smockan var så fin, var jättelugn och lyssnade bra!
Hade bytt det tredelade bettet mot ett rakt och det var stor skillnad. I söndags när jag fick lite foton från ridningen såg jag att hon gapade på flera av dem. Har hört och känt att hon fipplat och tuggat mycket på det men inte bytt för att det raka känts lite kort. Men bestämde mig för att prova idag och det visade ju sig vara toppen. Jag skärpte till mig själv lite också och gjorde små förhållningar på yttern istället för dragandet det känts som jag har gjort.

Nu får jag passa på att njuta medans hon är snäll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0