Herheadheldhigh

Smockans riktiga namn är Midåkras Herheadheldhigh efter en textrad ur 'Living next door to Alice', som nog alla känner igen när de hör den.

Hur som helst så kom jag på att tänka på det när vi galopperade ute idag. Det är svårt att stanna när man kan hålla i bettringarna istället för tyglarna, jag tror inte att hon hade tid att lyssna på mig just då... : )
Men hon är så snäll och fin så det gör inget!

Började dagen på dåligt humör (bilrelaterat) så det var nästan tur att det var omockat så jag kunde varva ner en stund med det innan jag hämtade fröken Bromslös. Hon var cool i stallet men lite töntig med att gå över stallplan. Med mitt änglalika tålamod och fantastiska ridkänsla (ironisk, ja) kunde vi gå vidare efter en stund utan bråk och uppståndelse.

Lite trav, lite galopp, mest skritt och en efter ett tag supercool Smocka gjorde att jag kunde uthärda nästa bilrelaterade olycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0