Havrespöken?

Red ut igen, samma väg som i förrgår. Märkte på en gång att Smockan var stissig för hon stod och darrade hela i hela kroppen. Jag märkte det definivt vid uppsittningen och var säker på att hon fått havre när jag väl kommit upp.
Jag hoppas i alla fall att hon har fått havre, är hon så här naturell är det jobbigt...

Mams följde med till fots, men henne fick vi lämna bakom flera gånger på grund av Smockans tempo. Travade lite grann idag också.

Tack och lov blir jag inte rädd när jag rider en uppskruvad Smockan. Blomman hade få energi-/djävulskapstoppar men då var det läskigt. Smockans energinivåer känns högre än Blommans vardagsnivåer men är utan topparna. Precis som Knabbe...

Insåg idag att vi har haft häst sen jag var fjorton. Det är sex år sen och nu är Smockan den tredje hästen vi har. Är det någon mer där ute som har lika dålig statistik och lika mycket otur? 


Kommentarer
Postat av: Sandra byström

Under mitt liv vi haft häst i familjen har vi varit tvungen att ta bort 3 hästar pga hältor och skada på en :( Är inte alls roligt speciellt inte med skador man inte rår på, mamma hade en otroligt fin häst innan vi köpte Myran som fick ett sår som infekterade en led och hennes liv gick inte att rädda.

2012-01-08 @ 19:10:17
URL: http://panterryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0