Fnork

Jag är beredd att ta tillbaka mitt påstående om ridvägarna kring stallet - det fanns ju hur fina vägar som helst!

Hade turen att få ridsällskap som kunde visa lite, och hon visste inte vart alla stigar gick som vi passerade så där har vi något att utforska. Vid första travtillfället pep Smockan till och hoppade uppåt (?), sen bar det av i galopp som behändigt nog var kontrollerbar ; )

Hon fick trava först en bit för att hon var så på. Då var det trav med fnorkande men när vi vände blev hon sist igen och då blev det galopp för att det var så roligt!

Innan vi gick hemåt red vi i en beteshage med lagom djup snö. Då Smockan inte är i full form så tänkte jag bara skritta men vi (mest jag, dåligt omdöme) kunde inte låta bli att tjuvgaloppera lite. Hade trampat upp ett voltspår så galopperade halva volten där det gick uppför och skrittade nerför några gånger. Underbar galopp!

Imorgon fortsätter jag med träningsutmaningen och kör lite branta serpentiner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0