Blaha, blaha

Paddockpass idag där utmaningen var att distrahera Smockan. Hästarna i lösdriften skrämde henne några gånger. Jag fattar inte hur de kan ha så många träd i den hagen, jag såg att hästarna bara kan röra sig längs några stigar i slyskogen. Och så har det snöat lika mycket inatt som i förrgår, så det märktes nästan inte att det var plogat.

Hursom, det är skoj att rida Smockan! Jobbade på att få igenom böjningen och där har vi gjort framsteg såpass mycket att Smockis bytt sin stela sida(?). I avslutningen tyckte jag att jag fick igenom böjningen till vänster och tog en volt i höger varv, och då gick hon så djävla fint!

Blev typ bara en halvtimmes ridning men det kändes längre. Med snön och koncentrationskraven blev Smockan nog rätt mör ändå.



Ska vi säga f5 igen, har haft ny bakgrund ett tag men vet inte om alla ni tre besökare har sett det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0