Bad girls


Jag har börjat slarva med att skriva ett inlägg om dagen, men ridning och jobbmiddag hände på eftermiddagen/kvällen igår så hann inte. Igår red vi ut en timme och travade längs vägen. Smockis var jättelugn! Skojigt med variation.

Blev typ en liten upptrappning till markarbetsträningen idag, där hon också var jättelugn. Två dagar i rad! Jag vågar inte ens gissa vad det beror på. Så det var inte fokusera på att lugna ner henne alls idag, så halvvägs in i lektionen kom jag på mig själv med att åka häst. Då ryckte jag upp mig och utnyttjade ridvägarna i övningen, och se där så blev det ju jättefint. Kunde galoppera på en volt med bommar utan att öka och efter ett testförsök bryta av till trav innan två travbommar! Stort steg framåt idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0