Resultat

Motvillig Smocka vill inte stå fint med öronen framåt utan gå in i hagen efter en tävlingsdag.
 
Finaste, finaste Smockan är den bästa hästen som finns! Med henne blir jag inte nervös, hon går rakt in i transporten, finner sig på en gång i nya miljöer, tittar inte på något.
Det var första gången jag var på Nordmalings ridklubb, det var himla nära med bara en halvtimme längs E4:an.
90 cm bed A var första klassen och 95 cm avd B andra. Jag tänkte lite fel när jag anmälde mig till 95 eftersom det var en lagklass. Där var det bed A:1a, alla med minst antal lika fel i första fasen gick vidare till omhoppningen som reds efter att alla ekipage hoppat. Hade klarat av det hur lätt som helst men nu är det lätt att vara efterklok.
Träningen i onsdags och ridturen igår var bra för oss eftersom jag fick fräsha upp minnet lite med hur galoppen ska vara. Så idag satte jag den i båda starterna, och det bara flöt på!
Banorna var enkla och höjden kändes väldigt låg. Nu bygger banbyggarna olika men det känns som om vi kan ta lite högre nästa gång. Fast vi ska jobba mer på att samla upp och strama ihop oss lite så vi inte bara blir långa och hoppar flackt för det går fort.
Verkligen ASNÖJD! (Men varför känns det fuskigt att få blågula rosetter i avd A bed A? Har ju förtjänat dem men kom inte på första plats eller nåt...) 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis tjejer, det gjorde ni suveränt :D

2012-08-26 @ 07:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0