Försommarkväll

Om två veckor är det sista tentan = tidspanik. Har avancerade, dumma seminariefrågor jag måste göra på värdefull pluggtid, exempel: 

Förutom att oxidera acetat till CO2 och H2O medverkar citronsyracykeln i ett flertal andra metaboliska reaktioner. Ange så många du kan (minst 4 stycken som inte är involverade i oxidation av acetat) och diskutera dess betydelse.


Ändå kan jag tycka att metabolism är liiiite mer uthärdligt än cellbiologi weirdly.

 

På hästfronten då så är Smockan kanonfin att hoppa. Så roligt att ha någon sorts mening med vardagen igen och mål att se fram emot, som lokala på ÖOR när jag kommer hem.

Inte mycket till inlägg men har ju dom där seminariefrågorna, gör allt för att skjuta dom framför mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0