Permission

Lång stalldag idag. Jag fick "ledigt" från gårdssysslor för att ta hand om hästarna. Jag längtar verkligen tills de flyttar hem för idag tog det sex timmar med alla småsaker.

Smockan fick uteridas. Hon blir så otroligt upphetsad när hon kommer ut själv nu att det känns riskabelt att galoppera faktiskt. I långa galoppbacken går det bra eftersom hon inte orkar bocka/sticka/busa, men på de öppna fälten... Nej tack. Tillslut blev hon trött och mycket trevligare att rida. Två hagelskurar fick vi uppleva.

Bodil blev paddockriden igen. Det var många hinder framme och vattenpölar efter skitvädret gjorde att framkomligheten var låg. Sen var det tre andra hästar där samtidigt som oss så det var väldigt trångt om plats. Vi snurrade runt i trav med skrittövergångar här och var, efter 35 minuter skrittade vi av. Bodil var ganska fin trots förutsättningarna.
En konstig grej som jag märkte var att jag fick ont i axlarna, i själva leden, när jag red henne. Min hållning var nog okej, eller så har den försämrats utan att jag märkt det, eller så är någon av oss väldigt stark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0