Flytta på dig


Bodil och jag kör hårt på dressyrbiten. Fick ännu en gång börja med att ta bort lerinpackningen. Trist att hon inte tycker att ryktning är roligt.

Red övergångar igen eftersom det är typ det programridning handlar om. Nu när jag "upptäckt" att jag kan göra dem på egen hand så förstår jag inte vad jag hållit på med alla forna ridpass, red jag bara i en gångart eller? Man kan ju göra så himla mycket med dem!
Allra först red jag på en fyrkant på halva ridbanan för att öva på Bodils svåraste gren hörnpasseringar. Men det gick inge vidare så bytte till en volt för att få lite fason på den stora hästen. Först trav-skritt-trav, sen lite trav-galopp-trav. När de satt gjorde vi tempoväxlingar som är ännu drygare enligt mig. Men det gav resultat, Bodil blev lite mjukare och jag kunde slappna av i högerarmen. Sedan kunde vi gå tillbaka till den lilla fyrkanten och göra våra hörnpasseringar kryddat med fler övergångar.
Ojojoj, vad fin hon var i på slutet! Provred början av programmet, men eftersom jag inte kunde så mycket så travade vi av medans hon fortfarande var mjuk och go.

Mycket bättre känsla efteråt den här gången som det kanske märks. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0