Paddock igen

Idag var det Bodils tur att bli motionerad. Tokigt nog blev det ett till paddockpass för mig men det är vad Bodil behöver.

Hon är ganska nyttig för mig att rida faktiskt. Jag är en försiktig och följsam ryttare (mesig och lat ibland) och det är motsatsen till vad Bodil behöver för att jobba. Hon vill inte galoppera ut i hörnen eller böja sig efter volten så jag får kämpa mig svettig och blå för att överhuvudtaget kunna påverka kolossen. Och då blir hon överraskande fin i formen på slutet.

Tänkte jobba skänkelvikningar idag, i skritt då det töat väldigt mycket och Bodil trampat upp mycket efter uppvärmningen. Gick uselt första gångerna. Red på diagonalen och försökte växla mellan att flytta och gå rakt. Bytte då så att jag red en volt tillbaka innan varje kortsida och lät henne flytta/falla ut mot långsidan. Det gick bättre och avslutade med att låta henne trava runt i sin fina form. Provade att skritta till vägen och tillbaka själva, gick bra det med.


Man, man, man...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0