Tvära kast

Idag var Smockan mycket frisk och fräsh. Så frisk att för varje varv jag ledde henne i paddocken, ju piggare och jävligare blev hon. Suck. Nu har jag slutat vara arg så kan lugnt skriva att hon slet sig hela tre gånger på de tjugo meter som är mellan paddock och hage. Men tummen höll på att ryka sista gången så nu blir det ledträning framöver med träns och kedja, fast allra helst med stigbett om jag får tag på ett.

Bodil red jag barbacka på för första gången. Rund och go är hon men har hög manke. Den lilla damen behöver några dressyrpass för det enda hon vill är att trava fort och gena i hörnen. Det blev knappast någon fason på den korta tiden jag red men Bodil tyckte det var kul hur som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0