lite tur ska man ha

Idag aktiverade jag båda hästarna. Bodil blev tömkörd i paddocken, hon är rutinerad så det var inga problem med det. Däremot var det blåis så efter en kvart fick det räcka. Övade på att byta varv och provade lite skänkelvikning. När det töat mer ska det bli lite mer ordning på det.

Smockan var hur snäll och lugn som helst. Skrittade ut en halvtimme, hon tittade sig omkring och var cool. Men sen bestämde jag mig hastigt och lustigt för att skritta längs stora vägen tillbaka till stallet istället för att vända som i normala fall. Det kom en barnvagn i starkt motljus men jag tror att hon hade klarat den om inte en gubbe precis hade smugit fram bakom en gran då. Sån himla tur att det inte kom några bilar då när hon kastade sig!

Imorgon: uteritt med Bodil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0