Min nationaldag


Jag har varit ledig, ledig, ledig idag och det har varit skönt. Jag har gjort detta:
# Rekat lokalen till 150-årskalaset nästa helg.
# Hämtat de sista bräderna som hörde till hagstolparna av järn vi köpt.
# Passat in gummimattor att ha i mjölkkammaren, som snällaste Maggan gav bort så att vi kan stå där med hästarna vid skoning.
# Skördat cirka 9 kg rabarber och skar i små, små bitar för att frysa in.

Saker jag ska göra framöver:
# Slå brännässlor och hänga upp på tork i buketter för att ge till höns och hästar i vinter.
# Baka, baka, baka
# Ladda upp hästbilder från hagutökningen

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, du är som värsta bonnmora nu du! :P Men det låter så härligt ändå! Vad roligt att få bo på en gård sådär och fixa iordning för att hästarna ska få komma hem och bygga om! Så ska jag bo nångång i mitt liv! ;)

2012-06-07 @ 11:30:42
URL: http://passionpellini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0