Utkast: Feb. 27, 2012

En sån djävla bra riddag idag!

Började med Bodil, på dagen en vecka sedan den kalasbra markarbetsträningen med henne. Hade inte samma bra förtsättningar då ena halvan var longeringsvolt och vi fick dela på den andra med två ponnyer varav en halvtokig. Hon har inte lika stor arbetslust som Smockan och hon känns inte lika mottaglig på något vis, än. När vi kommit igång med galoppen kom den fina formen fram i alla fall. Red inte så länge då jag inte ville bli trött inför nästa pass.

Smockan var lugn men pigg, om man kan säga så. Busig var hon helt klart eftersom hon gjorde två kast med tillhörande bockserie efter i början. Övningen var att rida på brutna linjer

Och där råkade jag radera en massa text jag skrivit...

och hon var så fantastiskt fin att rida! Jag hade henne mellan hjälperna så att hon kunde få ett ryck eller hamna i korsgalopp och rätta till det redan i språnget efter. Men mestadels gjorde hon rätt hela tiden. Fantastiskt fin häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0