Prommis


Det är så härligt när det fortfarande är soligt klockan fyra!

Idag har jag organiserat i sadelkammaren hemma i Kasa. Vi har säkert tjugo grimmor, och många fleecetäcken jag inte ens känner igen... Plockade i alla fall ut lite saker till Bodil. Alla tre sadlarna följde med, benskydd, träns och sex sadelgjordar. Hon är jättetjock så tog med alla jag hittade för att hitta en som passade.

Sen promenerade vi till vägen med båda pållarna. Smockan ångar på så att jag hamnar vid manken hela tiden och då trycker hon ut mig i snön. Bodil verkade lite behändigare.

Nu är det så tokigt att de får stå i olika stall. Bodil är så stor att hon måste ha Smockans gamla så nu bor Smockan med ponnyerna i lillstallet. Hoppas att hon inte kommer otrivas alltför mycket, det är är livligare och lite mörkare för henne nu. Ställde henne i storstallet och ryktade så att de höll varandra sällskap. Och svullnaden har inte gått ner så mycket... Fan vad trist!

Det ska nog bli snöstorm imorgon också, så två tråkiga saker kombineras. Får tänka att det sparar tid, att vila när det är dåligt väder borde betyda att man kan rida igen när det blir fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0