Premiär


Idag red jag Bodil för första gången. Mamma började med skritt och trav och sedan tog jag över. Manen behöver ryckas akut, för jag så bara man och öron uppifrån hästryggen och det kändes jättekonstigt. Som om det inte var en häst därunder.

Det var nästan en decimeter blötsnö i paddocken så Bodil lyfte på fötterna bättre än igår. Hon har egen motor som tur är och lyssnar faktiskt bra på rösten och sitsen. Men jag är alltid så mesig när jag rider en häst första gången så i galoppen passade hon på att ta sitt eget spår. Det blev en liten bakutspark från hennes sida när vi galopperade förbi utgången. Det kändes som en karusellhäst eller gunghäst som bockade om dom skulle göra sådant. Hon blev jättefin på slutet med tanke på hennes form och den halvhjärtade ridningen från min sida.

 Imorgon blir hon stand-in för Smockan på markarbetsträningen. Jag har ett dilemma till framridningen då. Helst vill jag rida fram själv lite innan så att jag får lite kläm på henne innan de andra hästarna kommer. Men så tänker de andra ryttarna också för de börjar femton minuter före jämt. Sen är hon fet och lurvig och otränad så hon kommer inte att orka mycket. Hon blev svettig av 30-40 minuter jogg idag. Hoppas att hon kommer sköta sig i vilket fall som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0