Ledig.

Nu har jag vart hemma för jullov i en vecka, har gjort stallsysslor och gått i långkalsonger och bakat lite. Mamma har jobbat mest så det har inte blivit ridning varje dag men några turer hanns med innan hon blev sjuk också.
Jag har fotat lite med finkameran men inte kunnat föra över bilderna till datan så dom får jag spara på. Blir Instagrambilder istället
 
Första bilden är efter första turen på nya hästen Gittan. Hon blir sju år om nån dag nu och har varit på travet förut. Nu är hon dräktig (?) och ska föla nästan samtidigt som Bodil. Hon är speciell, både okomplicerad och svår. Lite småsur vid hantering och ibland gosig istället. Tycker om att bli ryktad och fotad i alla fall.
 
Andra bilden symboliserar julfirandet som sög. Utanför bild: julfrid.
 
Tredje bilden är nån dag efter julafton med massor av snö. Puckade jag skottade inte upp vägen till dyngkasan förrän efter jag var klar med mockningen. Igår kväll kom ett till snöfall som övergick till regn när det blev plusgrader samtidigt så nu är det djävulskt tungt att skotta sig ut ur stallet.
 

Ursprungsplanen vara att jag skulle återvända till Uppsala den andra januari men har lite småtråkigt här hemma. Mamma bara jobbar, alla mina promenadstigar är igensnöade, har ingen lust att trängas på rea inne i stan, vill/kan inte lämna en häst på gården för att rida ut på den andra. Så åker en dag tidigare så att jag kan komma igång att träna Smockan inför tävlingssäsongen åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad heter Gittan egentligen? :) Är hon eran? Vem är hon dräktig med? :)
Nyyyyyfiken :P
Hoppas det är bra med dig :)
Kramar

Svar: Gnistan heter hon och är dräktig med Moe Odin, riktigt snyggt par dom två!Vi är typ fodervärdar, behövde sällskap när Smockan flyttade ner och hittade den här som kommer få föl samtidigt. Perfekt med fölkompis! : )
Pauline Klasson

2012-12-30 @ 20:41:13
URL: http://passionpellini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0