dåså

Två veckor sedan Smockan blev Uppsala-bo med mig! 
Första veckan blev det inte mycket ridet, bara korta pass under 30 minuter. Roligt ändå för oss båda att komma igång igen.
Den här veckan började med att jag flyttade ur mitt lilla studentrum eftersom det skulle bli ommålat. Bodde hos mina släktingar och jag fick den stora lyxen att låna deras bil! Inte bra om man hunnit vänja sig.
Varit i stallet varje dag utom torsdag vilket var planerat, och igår då alla avgångar var inställda på grund av halt väglag. Men när jag tänker tillbaka så har det inte blivit så mycket ridning ändå, sist jag red var faktiskt i måndags. Dåligt väder och stallmöte som drog ut på tiden i tisdags, hjälpryttare i onsdags.
Men red ut idag i alla fall med de andra i stallet. Smockan var nyklippt och fick på sig broddar och sen var vi ute i
1 ½ timme. Smockis var väldigt energisk och gick långt före de andra hela tiden. Blev bara ett bus med någon sorts galoppskänkelvikning rakt åt sidan så att vi nästan krockade med en häst som kom bakifrån.
 
 
Och vad har jag gjort utanför stalltiden?....... Nästan ingenting känns det som.
# Spenderat pengar mestadels, köpte till exempel en blomma igår och en väldigt onödig påse tomteskum. Den var dyrare än filen och är onyttigare, har ju faktiskt avvänjt mig vid fredagsgodis så det var egentligen inte gott heller.
# Har insett att jag har två tentor som närmar sig med stormsteg... Blir nervös när jag tänker på det.
# Skrivit listor med saker att göra som jag sen stirrat på i nån timme istället för att göra dem. Överväldigats av trötthet och skjutit upp till morgondagen. Gör vuxna så också?
 
Höres om ungefär en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0