Good news everyone!

Stora förändringar på gång för mig, Smockan och min familj.
 
Fick igår veta att jag har blivit antagen till Husdjursvetenskap på Sveriges Lantbruksuniversitet!
Det hela har varit en otroligt påfrestande historia. När jag läste basåret i Sundsvall ställde jag mig i kö för studentboende och i början av sommaren började jag anmäla intresse eftersom det är färre sökande än efter antagningsbeskedet kommit ut. Fick faktiskt tag på ett rum i en korridor mitt i stan.
Jag var bombsäker på att komma in på Husdjursagronomprogrammet, har ju bra betyg och 1,4 på högskoleprovet (lägsta resultatet på antagen förra året var 0,7!). Men... vad olycklig jag blev då jag på en fri stund en torsdageftermiddag upptäckte att jag inte hade något betyg i fysikkursen. Trodde att det var kört, fick en lätt depression, men samlade kraft och tisdagen veckan efter fick den avslutad och godkänd.
Då blev jag behörig, men det var efter sista kompletteringsdag så jag fick ändra min anmälan till en sen sådan. Lade då till Husdjursvetenskap som bara är en kandidatprogram på tre år jämfört med ett yrkesprogram på 4,5 år. Färre sökande (hoppades jag på) och lägre antagningspoäng så större chans för mig att komma in. Var tvungen att kompromissa ifall jag skulle slippa vänta ett år till eftersom sena anmälningar bara behandlas om det finns platser kvar efter urval två, och jag bedömde att agronom var kört för min del.
I måndags publicerades det andra urvalet så har loggat in på antagning.se minst tio gånger per dag för att se något resultat. Och igår såg jag att jag var antagen till Husdjursvetenskap och reservplacerad till Husdjursagronom.
 
Den tredje september börjar jag i Uppsala alltså. Smockan måste flytta med annars blir vi olyckliga båda två men det får bli senare i höst.
Om någon vill så kan jag förklara mer om programmet fast det är lite flummigt för mig också. Frågor på det?
 
Champagne for everyone!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis va roligt!

2012-08-12 @ 00:06:20
URL: http://elinnordmarks.blogg.se
Postat av: Maggan

Hipp hipp hurra!

2012-08-12 @ 15:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0