Blod på bäckahästen

Jag och mamma red ut efter jobbet idag. Smockan var lite bättre än igår "tönt-mässigt", men det var sjunkhål och parkerade bilar som såg till att hon höll sig på vakt.
Nu har hästarna fått lite för fria tyglar i galoppen de senaste gångerna men idag var de nästan sega. Sen tog Bodil täten utan några protester från Smockan..?
Konstigare blev det då vi tog vår enda väg som går runt och där det tinat fram en bäck över stigen. Vid den vägrade Smockis gå över, hon backade in i skogen och hela köret. Då får Bodil pröva, hon tvekar lite men sen hoppar hon över. Hon blir inte fjantig för att Smockan är det! Smockis tog sen ett bautahopp över och krossade nästan min knäskål mot ett träd, men jag klarade mig utan skråmor.

Men det gjorde inte min lilla ninja. Efter att ha slitit på brodden hela vintern så är dom vassa som knivar, och när hon sprattlade omkring så hände det här. Tur nog så är det bara i huden, så hoppträningen imorgon är inte i farozonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0