Resumé av hösten 2015

 
 
 
Hösten har varit ganska så stressig. Min medryttare har backpackat i Sydamerika och jag har tagit hand om Smockan själv. Har varit väldigt osugen på att rida så för att inte få prestationsångest har jag ridit i mjukisbyxor så att jag överhuvudtaget orkat komma upp i sadeln. Nu har jag kompenserat så att säga genom att skaffa en till medryttare fastän den ursprungliga är tillbaka. Tror det blir jättebra för både mig och Smockan, jag kan plugga på och hon får ändå bli riden som hon tycker om. En distanskurs som jag läst har inneburit att jag lärt mig rita hus i ett speciellt dataprogram, nu kan jag göra bygglovshandlingar åt de som vill (mot ersättning dårå).
 
Pollux har varit halt och fick en dignos som inte går att göra något åt, förutom rehabilitering där hans bakbensmuskler ska stärkas. På grund av det kan han inte fortsätta på hunddagiset där alla hundar springer fritt i en stor rastgård och som han älskat, utan vi letar upp ett där det är kontrollerade promenader istället.
 
Och finaste guldpojken Smulen finns inte längre. Det gick inte att hitta hela orsaken till hans hälta som han haft i över ett år, och det som gick att hitta hade ingen bra prognos till läkning. Nu är han med sin mamma Tickan på höjden med utsikt över sjön och kanske lär känna henne lite bättre där de finns nu. Ibland är saker inte menade att hända verkar det som...
 
 

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

fina bilder

2016-01-25 @ 01:03:10
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men nej! :( Va ledsen jag blir! :(
Men det är som du säger... Vissa saker händer bara av en anledning, inte alltid som man vill :(
Men han får vara med sin mamma igen <3
Många kramar till er allihop <3

2016-02-02 @ 21:31:33
Postat av: Jonna

Så sorgligt. Undrar om du vill berätta för mig vad det var för diagnos som ni fick på honom? Vi har också en avkomma efter C som i år är tre. Har varit mycket bekymmer med henne, bl a operation när hon var fem veckor. Och till råga på allt fick vi dåliga besked nu när vi röntgade henne. Men peppar peppar är hon inte halt så vi får se var det slutar. Du får gärna mejla mig på [email protected] Mvh Jonna

2017-09-03 @ 09:12:10
URL: http://tiggelberglorett.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0