Wirsbo herrgård

I födelsedagspresent av världens bästa Johan fick jag en övernattning på herrgården på bilden och två privatlektioner på ridklubben intill. Fick rida Edward som var otroligt fin och rolig att rida. Han var så välutbildad och gav en så tydlig känsla när jag gjorde rätt. Min dressyrsits är verkligen superdålig så vårens stora köp får bli en dressyrsadel till Smockan och så slipar vi på det tillsammans. På söndagen blev det lite markarbete med studs som alltid är lite klurigt när man inte känner till alla knappar på hästen. Avslutade med en liten kombination och jag var feg men kände att det är läskigare att komma lite kort och krokigt in i en kombination än att galoppera på i anridningen. Har tappat all känsla för mer avancerad ridning än uteritter känns det som men efter den här helgen känner jag mig mer motiverad att kämpa på med Tjockan och få henne i form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0