Utkast: Maj 8, 2012


På sistone har jag hittat Smockan ute i hagen istället för på den torra plätten vid grinden.
Vi har tydligen två rullare i familjen.

Red ut själva igen, och det gick väl bra i tjugo minuter. På den nyskrapade vägen ställde hon sig mitt på och sket. Hon kan verkligen inte bajsa och gå samtidigt, men jag drev, drev, drev och drev för att få henne att röra på sig. Självklart gick det inte och när hon raglade fram och tillbaka över vägen efteråt tappade jag tålamodet. Hon fick en kick i sidan och jösses, vad sur hon blev. Efter tio minuter med sidsteppande och tvärvändningar avslutade hon med att jätteargt skrapa med hoven, så argt att om jag hade stått på backen fått ett bett eller tackling ner i diket. Men sen lirkade vi oss vidare.
Jag försökte rida som på träningen igår (det gick finemang om någon vill veta) fastän det är lite svårare på en rak väg. Mer distrationer men bättre framåtbjudning.
Tyvärr så tyckte jag att hon kändes lite konstig i traven på hemvägen, och vips så haltade hon till. Men bara något steg för sista biten hem och när hon blev longerad så syntes inget. Vi får se om det är något tillfälligt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0