Just keep swimming

Jag hade hoppats på en privatträning idag men det gick tyvärr inte. Men jag red i paddocken själv, och det gick faktiskt riktigt bra. Fick till och med beröm av Maggan själv.
I början hade vi halva ridbanan så då övade vi noga på hörnpasseringarna. På skolan red vi bara längs fyrkanten en gång och genom att jobba i hörnen blev hästen lösgjord ändå. Smockan har varit halvt lösgjord hela veckan redan så det här hjälpte till lite extra.
Framridna och klara gjorde vi något jag aldrig övar på ensam: övergångar. Jag vet inte varför jag aldrig gör det, tråkigt kanske? Nu var det verkligen inte det för det gick så fint! Galopp-trav ska vi fortsätta med och då ska jag böja lite extra efter voltspåret och kanske flytta undan direkt så hon inte höjer huvudet. Trav-skritt-trav gick kalasbra!
Imorgon rider vi ut och på söndag och måndag är det hoppkurs.

Igår blev Bodil riden av ett proffs. Bodil är en speciell häst så Maggan ville rida själv en gång för att kunna hjälpa oss lite bättre. Summa sumarum är att Bodil ska hållas på gott humör när man värmer upp och på slutet får man börja lösgöra.
Och ryttaren gör ingen konstig min, jag gör så bara när det är andra människor på le blog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0