Jag kommer inte på någon rubrik så det får vara

Ett tag trodde jag att hoppträningen var inställd eftersom en av stallets hästar var akut sjuk, i paddocken. Men det blev lite bättre så vi kunde träna som planerat.

Smockan var taggad kan man säga. Glada känslor spritte i den lilla ninjahästen trots dimman som legat tjock hela dagen. Passande nog var det lydnads- och gymnastikhoppning på schemat. Bommar både före och efter hindren fick Smockan att tänka till och vara uppmärksam.
En sak som känns bakvänd just nu är att galoppera på friskare genom svängarna mot hindren så att hon inte ökar mot dem. Det är min egen försiktighet som jag måste träna bort, för det är ju vettigast och ger bättre förutsättningar till Smockan.
Fyra hinder och serier sattes ihop till en bana, och det var så roligt och lätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0