Hoppkurs dag två

Banhoppning på schemat. Jag hade både månads- och träningsvärk (ska inte rensa bort brännässlor dagen innan träning igen...). Solen lyste lika obarmhärtigt som igår men fartvinden gav lindring.
Ja, det gick fanimej skitbra idag med. Ingen tittighet alls på Smockan utan det är bara att styra på. Man ser hur kul hon tycker det är nedan.

Vi fick hoppa högt idag också. 105 cm! REKORD!! Smockis hajade till när vi fick hoppa banan då det var lite av en chockhöjning. Det var nyttigt för hon insåg att hon inte kan ånga på som vanligt.

Nu är jag gräsligt trött men visar en till liten bild från något av det bästa som hänt i mitt hästliv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

Så underbart att se att det går bra för er. Sådanna härliga hoppbilder, dunderkul att se henne hoppa igen.

Glad att det va ni som köpte henne, tror det kommer bli super bra bara ni hittar varandras knappar helt :D

Duktiga ni är.



Mvh/Johanna, Tummen "Dotter" o CO:

2012-05-30 @ 18:58:20
Postat av: Pauline

Och jag är lika glad (om inte mer!) att vi köpte bästa Smockan! Vi gör framsteg och förbättringar nästan varje gång vi hoppar, så mycket att jag som är så feg har fått tävlingslust. Så om en vecka startar vi vår första tävling, känns som att 80 och 90 cm blir en lätt första utmaning för oss! : )

2012-05-30 @ 22:51:48
URL: http://kasagarden.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så underbart :D vi håller alla tummar och hovar förstås. Och ett stort Lycka till från oss :D

2012-06-02 @ 09:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0