Champagne shower

Smockan är antingen brunstig eller så är det havre i hennes nya foder, måste kolla upp det.

Det blåste, jag blev kall och stel, Smockan kände det och blev spänd. Sen var hon töntig för grejer som hon normalt inte är. Som i galoppen då hon plötsligt tittade ner i diket, såg något som jag inte gjorde och plötsligt kastat sig runt. Blev så less men jag har inte glömt vad som hände i tisdags då jag blev arg på hon. Efter det satt jag ner i galoppen för att lättare kunna hänga med i hennes ryck och fick samtidigt enorm pli och fason på henne.

Men sen... Jag har två skräckscenarion när jag rider: Smockan kastar av mig på en uteritt och springer hem själv.
Eller så hoppar hon ut i vägen när en bil kör om oss.
Skräckscenario två hände idag, fast milt om man kan säga det. Ett mindre ryck åt sidan när en bil med hästsläp körde förbi, långsammare än hastighetsbegränsningen, och med avstånd till oss tack och lov! Fy fan vad rädd jag blev...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0