Get on it Arveene remix

Vad har hänt idag då? Jo jag har förberett utskottning av nästa gödselränna i lagårn genom att lyfta bort astunga järngaller. Sen åt jag luddag och sen åkte jag till stallet för en långkväll.
Först red jag Bodil i paddocken. Gaahh, vad hon är svår!! Hon väljer sitt eget spår och min lilla, svaga innerskänkel kan inte få henne att flytta sig. Hursom, blev lite lätt arg/bestämd som jag behöver bli för att få till en förändring ibland och fick faktiskt lite fason på henne. Höger galopp blev riktigt, riktigt fin och hon skar inte ihop som hon gör ibland när det är för höga krav. Så det var ju bra.

Med Smockan har vi gjort en liten men rolig förändring. Nu är vi med i hoppgruppen på torsdagar! Premiär där idag och tredje gången vi hoppar. Det gick bra, jag känner mig trygg på henne och det är vad som är viktigast. Eftersom vi inte hoppat mycket så var det lite lära känna varandra på nytt. Sen måste jag rida mer dressyr så att grundjobbet funkar.
Sista hindret var en kryssoxer på långsidan. Smockan kom i normal galopp mot, hoppar stort och fint, och när vi landat fräser hon iväg som en b-ponny i omhoppning! Nästa tillfälle är mamms med och då hoppas jag att hon kan få det på film, för det måste se lika kul ut som det känns!

Nu ska jag kurera min hals med lite glass. Om förskylningen inte kom i veckan så lär den blomma ut nu när jag red med nakna öron...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0