Frussen

Det blev såklart ett väder-bakslag. Det snöade när jag vaknade och sen har det hållt på hela dagen. Ingen snö som stannar (förhoppningsvis) men man blir blöt och kall av den.
Och när Smockan kom in i boxen så frös hon så att hon skakade. Så jag slängde på stalltäcket för att hon skulle få upp lite värme innan vi red ut. Men då vägrade hon gå över stallplan... Iväg kom vi och vi red bland de läskiga strandhusen för att ta oss vidare längs en väg vi bara ridit en gång förut. Men då satt det en vägbom uppe, så vi fick snopet vända om. Blev nästan bara skritt ute så vi galopperade lite i paddocken men då hade hon inte samma energi. Det är väl lite tråkigt att springa där kan jag tro.

Imorgon vilar hon för då ska jag göra högskoleprovet. Hoppas det nya testet passar mig så att man höjer sig. Andra gången jag gjorde fick jag exakt samma poäng, lyckat eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0