Ny väg 2

Ikväll prövade vi och hästarna att rida över E4:an och utforska lite. Det är allt nervöst att rida över motorvägen även om hästarna ska vara trafiksäkra. Smockan tittade till på några brevlådor på andra sidan och en dålig dag hade hon kunnat göra en helomvändning. Men vi klarade oss och hade faktiskt lite flyt också då tåget kom efter vi ridit under viadukten.
Hursom hade vi redan planerat en sväng men hästarna var så spända så vi tog en avstickare på en underbar skogsväg som det definitivt kommer att galopperas på. Tyvärr var det en återvändsgränd så vi fick rida enligt planerna.
Smockan blev ännu mer spänd bland husen, så mycket att det vart väldigt obekvämt. När jag tänker efter så brukar inte obekvämt vara det första jag lägger märke till när jag rider en spänd Smocka, så det säger nog en del om hur spänd hon var. Tillbaka på rätt sida E4:an kunde vi börja slappna av och trava fint och mjukt.


Imorgon är det röd dag och Smockan, Bodil och Julia ska få så mycket klappar och ompyssling jag bara orkar ge dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0