Markarbete


Träning idag, tänkte att Smockan skulle vara cool och det var hon väl delvis. I framskrittningen gjorde hon några kast varje varv men jag satt kvar! Man kan nog säga att hon höll väl sig skinnet tills vi skulle galoppa, och då var det inte bara vi som busade.

Är missnöjd med min ridning idag, bara för att hon var lite lugnare så får det inte betyda att jag börjar åka häst. Då gjorde jag faktiskt bättre ifrån mig i torsdags!

På volten var det tre galoppbommar, gissa vad vi gjorde där? Smockan blev väldigt glad för dom där bommarna och om hon kom in lugnt så ökade hon till sista bommen. Det blev tyvärr ett väldans dragande för att bromsa eftersom jag inte kan rida, men kom på att man bromsar med små förhållningar på yttertygeln. Så när allihopa skulle galoppera över bommarna i någon sorts övning så gjorde jag små förhållningar på yttertygeln. Och jag vet inte om det beror på det men då var Smockan skitlugn och vi kunde avsluta väldigt runt och fint trots att jag ridit som en kratta femtiofem minuter av sextio. Kastar de minutrarna och sparar dom sista fem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0