Extrem miljöträning

Markarbetsträning idag igen, och det var så pissigt väder. Blötsnö från sidan som far innanför tröjan, äckligt! Det blev en rejäl utmaning för mig för jag var tvungen att hålla koncentrationen uppe precis hela tiden.

Det började bra med att Smockan gjorde en 180graders kast i skritten så att jag ramlade av... Och det är precis på dagen en månad sen vi flyttade till det här stallet och började rida henne. En avramling i månaden?

Hursom, fick börja arbeta henne på en gång, nonstop i en timme för att förhindra ny skit. Helvete vad krävande! Miljöträning för S och uthållighetstest för mig. Basic övningar som flytta på volten och skänkelvikning innan/efter travbommar plus lite galopp.

På slutet blev jag såklart trött så tappade henne lite men kunde hålla ihop allt till slutet. Då slutar det på ett så fint sätt med en trampad fot. Hoppas det är brunsten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0