Tävling nr 1

Resultat från idag:
Clear Round och rosett i 80 cm, dubbelnolla utanför placering i 90 cm.

Övriga resultat:
Två olika, för mig okända, personer har fotat/filmat mig och Smockan när vi hoppat, antar att det beror på Smockans överlägset snygga färg.
Två olika personer som sett oss hoppa hemma har förvånats över hur lugnt det gick.
Slutligen beröm från tre andra personer för hur freakin bra det gick.
Är jag stolt? JA!!

Men det började med lite dåliga förutsättningar när det slog slint i Smockans huvud och hon slet sig precis innan lastning. Transportskydden kasade ner runt hovarna och hon blev rädd för dom och kutade runt i lervällningen. Andra gången det sker, och jag vet inte varför. Smarta jag hade inga handskar heller och nu har jag nog stukat några fingrar. Hursom, med kedja på hade jag kontroll och själva lastningen gick problemfritt.

Tyvärr var vi sena fastän jag blivit övertalad att åka tidigare. Klubbhoppningar brukar vara sega men inte idag. Så stressa upp och rida fram. Första klassen en 80 cm CR gick jättelugnt till. Det ser fint ut på film till och med! Där kom en fram som var med när hon slet sig och hade svårt att tro att Smockan kunnat lugna ner sig så mycket.

Inför 90 cm hade vi mer tid och jag la mer fokus på framridningen, att böja efter innerskänkeln och inte flyta ut med bogen. På framhoppningen var det trångt att hoppa men kunde ändå lägga upp tempot en aning. Man ser ingen skillnad på filmen, men vi kom lite nära på en del hinder. I den klassen var det omhoppning där vi inte red så mycket annorlunda från fas 1. Alla 5 utom placering i fas 2 fick mellan 23 och 23,51 s. Bra ryttare allihop och mitt i smeten hamnade vi, så det är absolut godkänt!

Så himla skönt att hon kan börja med att vara skogstokig hemma men vara cool på bortaplan. Så slipper man oroa sig får både tävling och häst.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Men vad roligt!!! :D Grattis!

2012-04-30 @ 15:20:54
URL: http://passionpellini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0