Småskutt

Fina, fina Smockan! Efter ridpass som idag blir jag lite stolt över mig själv som ridit så bra utan hjälp av tränare.
Det fanns ett bra hinder i paddocken idag och byggde fram ett kryss på medellinjen också. På söndag är det klubbhoppning och vi har inte gjort något riktigt på hela veckan så vi tog några skutt idag.
Började med en galoppvolt på krysset. Smockan var lugn och rusade bara när vi hoppade på åttvolt en gång. Vi kunde landa i rätt galopp utom i höger varv. Det var konstigt eftersom vi aldrig haft problem med det förr. Samma sak hände på planket också när jag tänker efter.
Hursomhelst så kunde jag rida på ett visst sätt, sen utvärdera vad som hände och ändra på mig för att göra det bättre. Är inte det utveckling så säg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0