Fiiina hästar!

Idag red jag 1½ halv häst. Började med en uteritt på Smockan, som skötte sig bra faktiskt. Inte så skvätten och lugn galopp. Red vår långa galoppbacke, höger galoppfattningar var målet eftersom hon varit olydig och tagit vänster flera gånger, men det var inga problem idag. Däremot så tyckte hon på hemvägen att trav var tråkigt så hon tjuvgaloppade lite. 75 min var vi ute.

Och det gav alldeles för lite tid till Bodil, varav den ½ hästen. Hon var så fin och positiv att jag inte ville sluta men 20 min var allt jag hann med. Uppvärmningen var bara lite lattjandes i alla gångarter med med enda krav att galoppera ut i hörnen. Direkt efter lite voltarbete i trav, där jag för andra gången på två dagar kunde ha lite kroppskontroll! Så himla roligt att den uppmärksamheten på mig själv ledde till att Bodil gick jättefint, fastän vi inte red så länge.
Den känslan jag fick idag har gjort att vi bestämt oss för att rida en klubbdressyr i maj! Det blir spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0