Dubbla hästar

Smockan ska inte ha två vilodagar efter varandra kände jag idag. Först skrittade hon så fort att fick jag nästan håll i sidan, sen var murdelen som stod annorlunda i paddocken läskig trots att vi hoppat över den förut.
Hursom, red vidare med övergångar. Igångsättningar och själva gångarten i sig är jätteenkelt, då är formen, framåtbjudningen, böjningen, allt väldigt trevligt och fint.
Konstigt nog fick jag ingen prestationsångest när jag red samtidigt som stallchefen förra veckan, men idag när det var någon annan där så skar det sig i huvudet för mig. Jag kom på mig själv och fokuserade på övergångarna igen så blev Smockan hur fin som helst av sig själv.

Sedan tömkörde jag Bodil litegrann. Det började tokigt då antingen tömmarna eller gjorden, eller båda, störde Bodil något grymt så att hon fick spel och sparkade bakut några varv. Spände gjorden lite till så att den satt stadigare och sen extra mycket skritt för att vänja henne vid situationen. Jobbade i trav för första gången och det var svårt då hon varken kunde ställa sig inåt eller söka sig neråt som i skritten. Men det är bara att öva på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0