Bildlöst

Uteritt med pållarna runt vår sväng. Pigga och glada, sol och vårvärme, gräsänder som skrämmer livet ur alla och en gigantisk traktor. Det innehöll ritten.
Jag var duktig som satt kvar när änderna började flaxa och ha sig för plötsligt var Smockan vänd åt motsatt håll. Jag höll på att sträcka ljumskarna i samma veva för det var där det tog. Ganska skickligt istället för att hålla i mig i tyglarna eller hur?
Och från att hästarna har tävlat om att vara snabbast i galoppen tävlar de i att vara segast. Men jag klagar inte.
Vi prövade också att gå över vattnet i skogen igen. Bodil tog ett litet skutt men när de fått gå i bäcken som rann på stigen var det inte sån stor grej för Smockan, som tog ett lite större kliv bara.
I helgen blir det mycket ridning, och förhoppningsvis mer bilder för så här mycket text kan vi ju inte ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0